5 - Hacca gitmek
İslâmın Şartları 5 - Hacca gitmek İslâmın şartlarından beşincisi de, hacca gitmektir Müslümanlar, hac mevsiminde dünyanın dört bir tarafından Mekke'ye gelirler Allahü teâlânın jnsanlar için yeryüzünde mukaddes kıldığı ve Hazret-i Âdem'den biri ziyaret ede geldiği bu mübarek yerdeki Kâ'be'yi, mü' minler tavaf ederken ve haccın diğer menasikini yerine getirirken "Lebbeyk! Allahümme Lebbeyk! (Emret, Allah'ım emret!) dua ve niyazları ile Cenabı Hakk'a, O'nun Resulüne ve razı olduğu din olan Islâmiyete tam manâsıyla teslim olmuş mü'min kullarına gönüllerindeki tarif edilemeyen aşkı ve vecdi dile getirirler
Hac, müslümanlara mahşer yerinin bir misalini dünyada yaşatır Hac kıyafeti olan ihram, kefene benzer, îhramı giyen, tıpkı ölüp de kefenlenen insan gibi mal, evlât, mevki, rütbe gibi her türlü dünya bağlılıklarından sıyrılıp, İslâm kardeşliğini en sade ve yüksek şekliyle idrak eder İnsanların birbirine öğündükleri şeylerin hiçbiri kalmaz İhram içindeki insanların ümidi, yalnız Allahü teâlâ ve O'nun sevdikleridir Bu hal gönüllere öylesine işler ve dünya ile dünya işlerinin faniliği öyle derin bir şekilde idrak edilir ki, tavafı bitirenler Kâ'benin örtülerine tutunarak Allahü teâlâ karşısındaki acizlik, zayıflık ve zavallılıklarını düşünerek, içli gözyaşları döküp ağlayarak dua ederler ve yalnız O'na sığınırlar
Zengin olanın ömründe bir kere Kâ'be-i muazzamaya gitmesi farzdır İkinci ve daha sonra yapılan haclar nafile olur Hacı olmak için Kâ'be'nin binasına değil, arsasına gidilir Başka yerlere giden hacı olmaz Peygamberimiz hicretin onuncu yılında Kusva adındaki devesine binerek hacca gitti
Haccın farz olduğu Kur'ân-ı kerîmde açıkça bildirilmektedir Allahü teâlâ, Âli İmran sûresi 97 âyetinde: (Azık ve binek bakımından, gücü yeten her kimsenin o Beyti "Kâ'beyi" hac etmesi, insanlar üzerine Allahü teâlâ'nın hakkıdır, farzdır) buyuruyor Sevgili Peygamberimiz de (İslâm, beş esas üzerine bina edilmiştir) hadîs-i şerifinde, beş esastan birinin hac olduğunu bildirmiştir Resûlullah efendimiz (Zengin olup da hac yapmayan, kendisi için hac yapmayı vasiyet etmeyen ve kendisi için hac yapılmayan kimsenin, kıyamet günü hiçbir âmeli kabul edilmez) buyurmuştur ve yine (Allahü teâlâ size haccı farz kıldı Haccı yerine getirin, emre uyun) buyurdu
«Ömre», hac zamanı olan beş günden (Arefe ve Kurban Bayramının 4 gününden) başka, senenin her günü ihram ile yapılan, tavaf ve sa'y yapmak ve saç kazımak veya kesmektir Ömre, ömründe bir kere müekked sünnettir Farz olan hacca, "Hacc-ı Ekber" veya "Haccetül-İslâm" Ömreye de "Hacc-ı asgar" denir
Çocuk Pınarı
İslâmın Şartları 5 - Hacca gitmek İslâmın şartlarından beşincisi de, hacca gitmektir Müslümanlar, hac mevsiminde dünyanın dört bir tarafından Mekke'ye gelirler Allahü teâlânın jnsanlar için yeryüzünde mukaddes kıldığı ve Hazret-i Âdem'den biri ziyaret ede geldiği bu mübarek yerdeki Kâ'be'yi, mü' minler tavaf ederken ve haccın diğer menasikini yerine getirirken "Lebbeyk! Allahümme Lebbeyk! (Emret, Allah'ım emret!) dua ve niyazları ile Cenabı Hakk'a, O'nun Resulüne ve razı olduğu din olan Islâmiyete tam manâsıyla teslim olmuş mü'min kullarına gönüllerindeki tarif edilemeyen aşkı ve vecdi dile getirirler
Hac, müslümanlara mahşer yerinin bir misalini dünyada yaşatır Hac kıyafeti olan ihram, kefene benzer, îhramı giyen, tıpkı ölüp de kefenlenen insan gibi mal, evlât, mevki, rütbe gibi her türlü dünya bağlılıklarından sıyrılıp, İslâm kardeşliğini en sade ve yüksek şekliyle idrak eder İnsanların birbirine öğündükleri şeylerin hiçbiri kalmaz İhram içindeki insanların ümidi, yalnız Allahü teâlâ ve O'nun sevdikleridir Bu hal gönüllere öylesine işler ve dünya ile dünya işlerinin faniliği öyle derin bir şekilde idrak edilir ki, tavafı bitirenler Kâ'benin örtülerine tutunarak Allahü teâlâ karşısındaki acizlik, zayıflık ve zavallılıklarını düşünerek, içli gözyaşları döküp ağlayarak dua ederler ve yalnız O'na sığınırlar
Zengin olanın ömründe bir kere Kâ'be-i muazzamaya gitmesi farzdır İkinci ve daha sonra yapılan haclar nafile olur Hacı olmak için Kâ'be'nin binasına değil, arsasına gidilir Başka yerlere giden hacı olmaz Peygamberimiz hicretin onuncu yılında Kusva adındaki devesine binerek hacca gitti
Haccın farz olduğu Kur'ân-ı kerîmde açıkça bildirilmektedir Allahü teâlâ, Âli İmran sûresi 97 âyetinde: (Azık ve binek bakımından, gücü yeten her kimsenin o Beyti "Kâ'beyi" hac etmesi, insanlar üzerine Allahü teâlâ'nın hakkıdır, farzdır) buyuruyor Sevgili Peygamberimiz de (İslâm, beş esas üzerine bina edilmiştir) hadîs-i şerifinde, beş esastan birinin hac olduğunu bildirmiştir Resûlullah efendimiz (Zengin olup da hac yapmayan, kendisi için hac yapmayı vasiyet etmeyen ve kendisi için hac yapılmayan kimsenin, kıyamet günü hiçbir âmeli kabul edilmez) buyurmuştur ve yine (Allahü teâlâ size haccı farz kıldı Haccı yerine getirin, emre uyun) buyurdu
«Ömre», hac zamanı olan beş günden (Arefe ve Kurban Bayramının 4 gününden) başka, senenin her günü ihram ile yapılan, tavaf ve sa'y yapmak ve saç kazımak veya kesmektir Ömre, ömründe bir kere müekked sünnettir Farz olan hacca, "Hacc-ı Ekber" veya "Haccetül-İslâm" Ömreye de "Hacc-ı asgar" denir
Çocuk Pınarı